Esplorado pri Araba lingvo kaj Esperanto
Ĉi tio estas ripeto de miaj informoj de la pasinteco.
Mi ja skribis afiŝon pri la alvoko pri esplorado pri lernado de Esperanto povas akceli la lernadon de araba lingvo.
La plej multaj el la esploroj estis faritaj kun la eŭropaj lingvoj, kiujn Esperanto estas parto de ĝi el la latina radika lingvo.
Estas multaj islamanoj en Indonezio kaj Malajzio, kiuj ne povas regi bonan araban lingvon post jaroj da lernado de araba lingvo, kiu estas uzata en la Korano. Ili uzas ĝin ĉiutage, 5 fojojn tage por la preĝo. Ankaŭ islamanoj en Pakistano, Bangladeŝo, Barato ktp alfrontas la similan problemon. La alfabetoj, kiujn uzis la urdua, ne estas araba lingvo, ĝi estas la arabaj alfabetoj same kiel kelkaj malajaj malajzianoj volis reverti la malajan nun por uzi Jawi, kiu estas la alfabetoj de araba lingvo antaŭ la alveno de brita kolonia potenco. La britoj, similaj al francoj en Vjetnamio, ŝanĝis la Jawi al nun, la latinaj alfebatoj por faciligi la kolonian laboron. Francio ŝanĝis la ĉinan karakteron de vjetnama lingvo al uzado de latinaj alfabetoj kun franca sistemo.
Mi provis kontakti lokajn religiajn instruistojn por lerni Esperanton kaj fari esploron pri tio. Sed ili rifuzis akcepti mian proponon kvankam mi montris al ili la esplorojn de Tim Morley. Plej multaj el la religiaj instruistoj ne regas bonan anglan, ili ne komprenis la TED Talk de Tim Morley. La infanoj estas senditaj al la religia klaso je proksimume 4 jaroj por lerni Koranan legadon parkere anstataŭ sciado de la lingvo. Se estus esploroj por montri tion, infano kiu lernas Esperanton unue, kiom longe, mi ne scias, eble jare sed ne kiel la brita sistemo, unufoje semajne klaso, ĝi devus esti 3 ĝis 4 fojojn semajne, por atingi meza nivelo kaj eklernu araban lingvon. Mi ne devas diri al la Esperanto-rondo, ke kiel fari la esploron kiel la esperantistoj faris tion antaŭe fare de la kontrolgrupoj.
Duolingo havas la araba lingvokurson. La plenkreskuloj ne estus tiel konvinkaj pri la infano.
Se esperantistoj povus donaci iom da mono al Indonezia Islama Studa Centro por esplori kune kun Indoneziaj Esperanto-parolantoj, ene de 3 jaroj, se la rezulto estus bona, Esperanto estus la dua lingvo en Indonezio same kiel en Malajzio. La angla, eble estas forpuŝita el Azio. Unu ŝtono mortigas du birdojn. (Ĉu Guglo-tradukisto povas traduki ĉi tiun idiomaĵon?)
Ĉu mi devas diri al vi, ke Esperanto en EU estas facile atingita?
Indonezio havas la plej grandan islaman populacion en Sudorienta Azio. Post kiam Esperanto estos la dua lingvo en Indonezio, ASEAN-organizo uzus Esperanton kiel la komunan lingvon kun la subteno de Malajzio.
Ĉi tio savus la lingvan tragedion kiel mi ĉiam diris.
Ĉu esperantistoj en Eŭropo kaj aliaj partoj de la mondo, kiel Japanio, Koreio ŝatas prezentiĝi por fari Esperanton monda dua lingvo?
Mi atendos la respondon de la Esperantujo.
https://www.arabnews.com/node/1531136/media
Originala verko estas en angla sube
This is a
repeat of my information from the past.
I did write
a post on the calling for researching of learning Esperanto can speed up
learning Arabic language.
Most of the
researches were done with the European languages which Esperanto is part of it
from the Latin root based language.
There are
many Muslims in Indonesia and Malaysia who can not command good Arabic language
after years of learning Arabic language, which is used in the Quran. They use
it daily, 5 times a day for the prayer. Muslim in Pakistan, Bangladesh, India
etc. are also facing the similar problem. The alphabets that Urdu used is not
Arabic language, it is the Arabic alphabets just as some Malay Malaysians
wanted to revert the Malay now to use Jawi, which is the alphabets of Arabic
language before the arrival of British colonial power. The British, similar to
French in Vietnam, changed the Jawi to now, the Latin alphebats to facilitate
the colonial work. France changed the Chinese character of Vietnamese language
to using Latin alphabets with French system.
I tried to
contact local religious teachers to learn Esperanto and do a research on this. But
they refused to accept my proposal even though I showed them the research of
Tim Morley. Most of the religious teachers do not command good English, they
did not understand the TED Talk of Tim Morley. The children are sent to the religious
class at about 4 years old to learn Quran reading by heart instead of knowing
the language. If there were research to show that, a child who learn Esperanto
first, how long, I do not know, perhaps a year but not as the British system,
once a week class, it should be 3 to 4 times a week, to reach intermediate
level and proceed to learn Arabic language. I do not have to tell the Esperanto
circle that how to conduct the research as the Esperantists did that before by
the control groups.
Duolingo has
the Arabic language course. The adults would not be thus convincing as to the
child.
If
Esperantists could donate some money to the Indonesia Islamic Studies Center to
do research together with Indonesia Esperanto speakers, within 3 years, if the
result were good, Esperanto would be the second language in Indonesia as well
as in Malaysia. English, perhaps is being pushed out of Asia. One stone kills
two birds. ( Can Google translator translate this idiom ?)
Do I have to
tell you that Esperanto in EU is easily achieved ?
Indonesia
has the largest Muslim population in South East Asia. Once the Esperanto is the
second language in Indonesia, ASEAN organisation would use Esperanto as the
common language with the support from Malaysia.
This would
save the language tragedy as I always said.
Are
Esperantists in Europe and other parts in the world, like Japan, Korea like to
come forward to make Esperanto a world second language ?
I shall wait
for the reply from the Esperantujo.
Comments
Post a Comment