Esperanto bible and America Churches : I care so I speak

 


La Esperantujo daŭre uzas la malnovan menuon.
Estas tre enue legi ĝin denove kaj denove kiel ekzemple:
a. Esperanto estas neŭtrala lingvo. Ĝi ne apartenas al iu ajn tribo de homoj.
b. Esperanto estas justa por ĉiuj en la komunumo de multetnaj.
c. Esperanto estas facila lerna lingvo.

Sed ĉi tie mi ŝatus diri pri la Esperanta biblio en usonaj preĝejoj. Fakte, mi ja tuŝis ĉi tiun temon en la pasinteco sed ne kiel fokusa temo kiel ĉi tiu.

Parto a, Esperanto estas neŭtrala lingvo sed homoj povas trovi la informojn en Jutubo, denaska Esperanto-parolanto, ĝi pli kaj pli pliiĝas nun. Ĉu tio estas neŭtrala lingvo, kie unu grupo de homoj uzas ĝin kiel gepatran lingvon, kio signifas, ke ĝi estas la tribo de Esperanto. Mi forte kontraŭis uzi Esperanton kiel denaskan lingvon de iuj homoj. Sed la esperantistoj, kiuj ne eltenis la premon de la kritiko, eltiris la malpuran tolaĵon. Estas honto por la esperantistaro.
Esperanto estas dua lingvo por homoj sed ne parolas kiel gepatra lingvo. Ĝi protektos la lingvojn, ĉar esperantistoj daŭre diras ke Esperanto estas protekti la lingvon sed nun ili mem detruas Esperanton. Vi povas legi mian artikolon serĉante denaska Esperanta parolanto en la blogo.



Por b , en Usono, ekzistas multaj etnoj precipe la indiĝenoj, kiel ni nomis ĝin, amerikaj ruĝaj indianoj, la nigraj kaj blankaj bovinaj filmoj havas multajn el ili kiel friponoj.

Ĉar ĝi estas justa lingvo por ĉiuj etnoj en la komunumo, la pastroj en la preĝejoj uzu esperantan biblion. Estas latin-amerikaj posteuloj kiuj parolas la hispanan, ĉinan, tajan, filipinan, tiuj el Eŭropo, Francio, la germana, Hungario ktp en la sama preĝejo, sed ili uzas anglan biblion, eble, kiel kio LEE Kuan Yew, la forpasinta ĉefministro de Singapuro. elektis la anglan kiel la komunan lingvon ĉar ekzistis neniuj anglaj denaskaj parolantoj sur la insulo tiutempe.
Kompreneble, en Usono, estas anglaj denaskaj parolantoj. Do, ĉu estas juste uzi la anglan kiel ĉefan lingvon en la eklezio aŭ ĉu ĝi uzu Esperanton, neŭtralan lingvon.




Estas Esperanto-parolantoj, kiuj ankaŭ estas pastroj en la preĝejo, kial ili ne faras tion? Kial ili ne diras al la eklezianoj la kialon uzi la esperantan biblion, estas justa por ĉiuj membroj, precipe en la ŝtato, kie estas pli da denaskaj parolantoj (Ruĝaj indianoj). Kion faras Usono Esperanto-Asocio?

La universala kongreso 2022 okazos en Kanado, ĉu Kanado ne ankaŭ estas migranta lando kie estas diversaj etnoj el Eŭropo? Ĉu Kanada Esperanto-Asocio kapablas konvinki la eklezion, kiu havas malsamajn etnojn, uzi la Esperantan biblion? Mi diris al la loka indiĝena pastro, ke li uzu esperantan biblion, mi eĉ presis por li. Lia preĝejo havas multajn malsamajn etnojn de anoj sed li uzas la indonezilingvan biblion ĉar la Indonezia Kristana Asocio sponsoris la senpagan biblion. Fakte, estas eĉ pli da etnoj de homoj en Indonezio. Kial Indonezia Esperanto-Asocio ne iris diskuti kun pastroj por uzi esperantan biblion?

Kiel kutime, ĉiuj mensogoj, esperantistoj neniam promenas la paroladon (por la Esperanta versio, Guglo-tradukilo ne povis traduki ĉi tiun idiomon, eltrovu ĝin memstare)

Se unu preĝejo en Usono uzus esperantan biblion, ĝi estus kiel la sovaĝa fajro brulanta tra la tuta Usono kaj certe ĝi influus aliajn mondopartojn precipe en Indonezio. Ĉu, ekzistas Esperanto-pastoroj en Usono, kial silentas?

Mi ne ŝatas paroli pri la c parto ĉar ĝi estas senutila slogano. Facila lerna lingvo ne povus havi laborojn por la parolantoj, ĝi estas senutila lingvo.

Kial mi proponas formi Distancan Esperanto-Universitaton (DEU)?
Vi nun ekhavis la ideon, ĉu ne?

Originala version estas en angla sube


The Esperanto circle keeps going to use the old menu.

It is very boring to read it over and over such as :

a. Esperanto is a neutral language. It does not belong to anyone tribe of people.

b. Esperanto is fair to everybody in the community of multi-ethnic.

c. Esperanto is an easy learning language.

But here I would like to say about the Esperanto bible in American churches. In fact, I did touch on this topic in the past but not as a focus topic like this one.

For part a, Esperanto is a neutral language but people can find the information in YouTube, Esperanto native speaker, it is getting more and more now. Does this a neutral language where one group of people are using it as native language which means it is the tribe of Esperanto. I have strongly opposed to use Esperanto as the native language of any human beings. But the Esperantists who could not stand the pressure from the criticism, pulled out the dirty linen.  It is a shame to the Esperanto community.

Esperanto is a second language to people but not speak as the mother tongue. It is going to protect the languages, as Esperantists keep saying that Esperanto is to protect the language but now they destroy Esperanto themselves. You can read my article by searching denaska Esperanta parolanto in the blog.

For b , in USA, there are many ethnic groups especially the natives, as we called it, American Red Indians, the black and white cow boy films have lots of them as rascals.

Since it is a fair language to all ethnic in the community, the pastors in the churches should use Esperanto bible. There are Latin American descendants who speak Spanish, Chinese , Thai, Filipino, those from Europe, France, German, Hungary etc in the same church, but they use English bible, perhaps, as what LEE Kuan Yew, the late Prime Minister of Singapore chose English as the common language because there was no English native speakers on the island that time.

Of course, in USA, there are English native speakers. Thus, is it fair to use English as the main language in the church or should it be using Esperanto, a neutral language.

There Esperanto speakers who are also pastors in the church, why they don’t do it? Why they don’t tell the church members the reason to use the Esperanto bible is fair to all members, especially in the state where there are more native speakers (Red Indians). What is the USA Esperanto Association doing?

The universal congress 2022 is going to be held in Canada, isn’t Canada also a migrant country where there are different ethnic groups from Europe? Does Canada Esperanto Association able to convince the church which has different ethnic groups to use Esperanto bible? I have told the local indigenous pastor that he should use Esperanto bible, I even printed out for him. His church has many different ethnic groups of followers but he uses the Indonesian language bible because the Indonesian Christian Association sponsored the free bible. In fact, there are even more ethnic groups of people in Indonesia. Why Indonesia Esperanto Association did not go to discuss with pastors to use Esperanto bible?

As usual, all the lies, Esperantists never walk the talk ( for the Esperanto version, Google translator could not translate this idiom, find it out on your own )

If one church in USA used Esperanto bible, it would be like the wild fire burning through the whole USA and certainly it would influence other parts of the world especially in Indonesia. Do it, there are Esperanto pastors in USA, why silent?

 

I do not like to talk about the c part as it is useless slogan. An easy learning language could not have jobs for the speakers, it is a useless language.

Why I suggest to form Distance Esperanto University (DEU)?

You got the idea now, don’t you?

 

Comments

Popular posts from this blog

ແອສປາໂຍນຊ່ວຍປະຢັດເງິນສໍາລັບປະເທດຂອງທ່ານ.